onsdag 23 november 2016

Tinas drömjobb

Jag går ekonomilinjen för att det är en bra grund där jag lär mig mycket inför vuxenlivet. Det är också en bred linje och eftersom det är högskoleförberedande kan jag senare läsa vidare till nästan vad som helst. Tanken är jag ska läsa vidare, men till vad vet jag inte.
Jag skulle kunna tänka mig att jobba med någonting inom polisyrket, det verkar kul. Jag vet dock inte alls vad jag vill bli, utan det där är bara en tanke jag har haft som jag skulle kunna tänka mig jobba som.
     Jag vet i alla fall att jag inte vill jobba med något inom vården, så jag har vissa avgränsningar. Jag vill gärna jobba med att på något vis hjälpa människor, men inte som sjuksköterska eller så då man måste ta hand om sjuka människor.
     Polisutbildningen är 2,5 år lång. För att bli polis ska man ha tagit examen från ett högskoleförberedande program, vilket ekonomiprogrammet är. Man ska ha minst E i engelska 6, samhällskunskap 1b och historia 1b.  Det finns också krav på bland annat simkunnighet och vissa fysiska och medicinska krav. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar