fredag 11 november 2016

Hej på er!




Mitt namn är Veera och jag är en 20-årig flicka. Nu  studerar jag konst vid VNF i Karis och bor här på internatet. Jag flyttade hit från Vanda, där har jag bott hela mitt liv, men jag går ändå hem varje veckoslut.

Jag blev student våren 2015 men sökte inte till högskolan utan jag reste till Italien.

Vad då Italien? En år tidigare hade jag tagit reda på hur man lär sig ett språk på ett intressant sätt och då hittade jag att man kan jobba som au pair, alltså barnskötare, utomlands. Jag hade en känsla att det kunde vara min grej. Då i juni packade jag mina resväskor och reste till nord Italien till en italiensk familj som jag knappast kände. Men med tiden blev den familjen jätteviktig för mig, nästan som en annan familj, bara i Italien i stället.

Nu pratar jag ganska flytande italienska. Ytterligare kan jag finska (som är mitt modersmål), engelska och svenska, och både spanska och tyska har jag studerat lite.

Jag älskar att teckna och måla, jätteovanlig för en konststuderande.. men jag tycker om allt vad man kan göra med sina händer: just teckna, måla, sticka, koka osv.

Jag brukade också dansa men i gymnasiet hade jag inte tillräckligt tid då slutade jag. Men nu har jag tänkt att jag kunde börja igen.

Jag älskar att läsa, särskilt historiska romaner och romaner baserad på verkliga händelser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar