lördag 19 november 2016

Ebbas drömyrke


Jag tycker att det är svårt att veta exakt vad jag vill göra när jag har gått ut skolan. Mitt drömyrke har ändrats mycket under de senaste åren och just nu vet jag inte riktigt vad jag vill göra. Eftersom jag går ett högskoleförberedande program (Ekonomiprogrammet) så är det nästan ett måste att plugga vidare efter skolan för att få ett bra jobb. Om jag idag skulle välja en utbildning eller ett yrke skulle jag antingen vilja bli civilekonom eller ekonomichef.

För att bli civilekonom är det en universitetsutbildning på 4 år. Och för att bli ekonomichef krävs det att man har en ekonomiutbildning, kunskaper och erfarenheter inom ledarskap och organisation samt en ekonomichefsutbildning på 2 år. Civilekonom har ett stort utbud på jobbmöjligheter när man har gått klart sin utbildning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar