söndag 27 november 2016

Maddes drömjobb

Jag skulle vilja jobba med djur, främst hästar. Jag vill bli beridare, och som beridare ska man kunna utbilda en häst från grunden upp till medelsvår nivå samt tävla, marknadsföra och sälja hästar. Man ska även klara att ta ansvar för hästarna, anläggningen och utrustningen och vara en god förebild.

Om man ska bli beridare krävs vissa förkunskaper, som grundläggande behörighet från gymnasieskola och dokumenterad rid- och tävlingserfarenhet i MsvB och riderfarenheten ska intygas av diplomerad A-tränare eller annan diplomerad beridare. Utbildningen pågår under 2 år.

Jag skulle även kunna tänka mig att bli ridande polis, eftersom jag som liten alltid velat bli polis eller annat jobb med hästar eller djur. Men eftersom jag själv har ett intresse för att tävla så tror jag att beridare är det ideala yrket för mig.

1 kommentar:

  1. Det är bra att ha en brinnande intresse, då blir det bra.

    SvaraRadera