lördag 19 november 2016

Hugo Nyberg

Hej, jag heter Hugo Nyberg, är 17 år gammal och går andra året på Hjalmar Strömerskolan, Samhällsvetenskapsprogrammet. Jag bor på elevhemmet Sörgård i Strömsund och det är för att jag går även specialidrottsprogrammet, luftgevärsskytte. Jag kommer inte ursprungligen från Strömsund jag kommer från Byske, en mindre by norr om Skellefteå som ligger i Västerbotten, där bor mina föräldrar och mina 3 hundar. 
En vanlig vardag för mig brukar se ut så att jag börjar med en vanlig skoldag på 4-6 timmar. Efter det så går jag ner till skjuthallen där jag träffar de andra skyttarna och vi har ett skyttepass på ca 2 timmar. Efter detta går man upp till Sörgård och byter om för ett fyspass. Sedan så blir det antingen mer träning eller bara chill på Sörgård. :)


När det gäller mitt drömyrke är det lite svårt att skriva om för att just nu har jag inget drömyrke. 
Men om det är nått som jag alltid drömt om att bli så är det spelutvecklare eller speldesigner. För att mitt största fritidsintresse efter skytte är att spela spel. 
Men med min nuvarande utbildning så är den drömmen lite svår att nå. Tidigare så har jag försökt "utbilda" mig själv inom programmering, och medans det har haft lite framgång så funkade det inte i slutändan.Så just nu får det som bara bli som det blir, kanske jag hittar mitt drömyrke efter jag gått ut skolan o kan då utbilda mig till det då. :)  
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar