tisdag 1 november 2016

Laura

Hej! Jag heter Laura Jaansen. Jag är 18 år gammal och jag studerar sista året på Gustav Adolfgymnasiet. Jag kommer från en underbar familj: mamma Jaana, syster Janeli och plastpappa Elari. Vi har inte husdjur och jag tycker att det är synd. Jag älskar hundar, särskilt dalmatier. 
I skolan gillar jag mest att skriva uppsatser. Jag tycker att jag är kreativ och ganska bevågad. Jag är också flitig och jag försöker att göra mitt bästa om jag vill. Annars tycker jag att jag är lustig och jag har en bra känsla för humor. Min bästa vän Martin är också rolig och så matchar vi. 
Jag är en tjej, vem gillar att idrotta. När jag var yngre dansade jag folkdans och simmade. Nu spelar jag fotboll. Jag har spelat över 6 år i Nõmmes fotbollsklubb Kalju. Jag är även medlem i Estlands U19-damlandslag. För mig är det mycket viktigt och jag tycker att det är kul att spela för sitt hemland.


2 kommentarer:

  1. Hej Laura!
    Det är väldigt kul att du spelar fotboll på så högra nivå! Hoppas du vill visa oss ett trick!

    SvaraRadera
  2. Hej Laura!
    Det är väldigt kul att du spelar fotboll på så högra nivå! Hoppas du vill visa oss ett trick!

    SvaraRadera