fredag 4 november 2016

Anna

Hej!

Jag heter Anna och jag kommer från Jyväskylä men nu bor jag i Karis och studerar här. Västra Nylands folkhögskola/VNF har många olika studielinjer till exempel dans-, teater- och juridisklinjer. Jag går Natur- och Medicin-linjen. Nästa vår ska jag söka till biomedicin och i framtiden viil jag bli forskare om biomedicin. Jag ska berätta litet om mig själv för er.

Min familj består av föraldrar och tre äldre bröder. Jag har också två katter. Jag längtar efter mina katter och min familj ibland eftersom jag ser dem så sällan. Det är första gången jag har flyttat hemifrån. Jag bor på internatet som är bredvid skolan. Jag har inga svenska släktningar eller något sånt så mitt modersmål är finska. Jag har lärde mig svenska bara i skolan men jag vill förbättra min svenska här. Jag sökte också till biomedicin förra år men kom inte in och jag ville inte slösa bort mitt år.

Jag är 19 år gammal och gillar regn, höst, vinter och snö. Jag hoppas att det blir mycket snö på vintern. Jag vet inte varför men jag gillar inte sommaren så mycket. Jag har vild fantasi som jag ibland måste sätta stopp för. Jag gillar också att läsa, rita, skriva och lyssna på musik. Jag skulle säga att jag är ganska blyg men ändå äventyrslysten. Min favorit färg är vinröd. Min hobby är bågskytte och jag spelar piano. Jag har sysdlat med bågskytte i 5 år och spelade piano i 12 år.  Jag är intresserad av att träffa er. Ha det så bra!






1 kommentar:

  1. Du är säkert en interessant person och gillar om dig redan.

    SvaraRadera