lördag 19 november 2016

Prakasits framtid

När jag blir stor så vill jag bli idrottslärare. Jag tycker om att jobba med nya människor och på en skola är ett bra ställe för mig att få jobba med många nya människor, vilket betyder att jag vill bli idrottslärare. Jag tänker flytta till Umeå för att plugga till idrottslärare, där tycker att det är mysigt stad att vara på och de har många bra skolor.

För att komma in så måste man ha alla grundläggande behörigheter och det är idrott och hälsa 2, matematik 2a, naturkunskap 2 samt samhällskunskap 1b.
Jag kommer att kunna ha alla förutom naturkunskapen och det tänker jag göra efter gymnasiet. Jag tänker jobba och plugga naturkunskap på sidan för att jag ska kunna ha alla behörigheter.
Att vara lärare så tjäna man olika såklart, idrottslärare tjäna man runt mellan 28 000 eller 30 000 kronor i månad.

Jag vill ha detta jobb i framtiden för jag tror att jag skulle trivs mest med det. En grej till jag vill göra i framtiden, det är att kunna åka till utomlands en gång per år. Det hade varit en dröm och bra framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar