söndag 26 mars 2017

en flicka från Estland

Hej


Jag heter Kreete, är arton år gammal och kommer från  Tallinn, Estland. Jag har studerat på Gustav Adolfgymnasiet snart 12 nu. Jag går i svenska klassen. Jag kan olika språk - estniska, engelska, svenska och jag förstår också ryska men pratar det inte så bra.
Jag tycker om extrema saker cirkus, akrobatik och kiiking (kiikinggungning). Det gör jag så mycket som möjligt. Jag går på en klubb som heter Omacirkus. Nu är det mitt 12:e år där. I år har jag börjat arbeta som tränare där. Jag börjar bli lite trött på det men jag kan inte sluta med det, inte förrän jag har tillräckligt bra anledning att göra det.
Tack vare träningen har jag haft många underbara uppträdanden. Jag har hängt med en sak på Rådhusplatsen i Tallinns gamla stan och tittat på människor runt om mig och det var mycket kul. Jag har  också uppträtt i Tyskland på en festival och flera gånger på födelsedagar, festivaler i Estland osv.
Innan jag blev arton år gammal tävlade jag i sportakrobatik. Jag har tävlat 3 gånger i Finland, 2 gånger i Italien, i Litauen, i Bulgarien och i Portugal. Det var mycket kul, men nu gör jag bara cirkus eftersom jag är för gammal för att idrotta längre.
Min pappa är stuntman och därför har jag gjort olika farliga stunt i filmer. Förra året var jag med i en finsk film “Bodom” till exempel. Jag har varit i en reklam där jag blev påkörd.
Så mitt liv är ganska extremt men jag älskar det.


Det blir kul att träffas i Strömstund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar