onsdag 19 oktober 2016

The young Fernando


Hej jag heter Fernando och jag är 17 år gammal, fast om tre månader fyller jag 18 då. Jag pluggar på Hjalmar Strömskolan och  jag går på samhällsvetenskapsprogrammet och det är mitt andra år.
Har inte mycket att säga om mig, efter skolan gå jag hem eller till gymmet. Om jag har läxa att göra då jag gör det, annars sitter jag hemma och spelar FIFA, träffar kompisar, kollar på film eller spelar fotboll med min vänner.
Måste säga också att jag inte är ”svensk” utan jag är en kille som kommer ifrån Ekvatorialguinea, Malabo som huvudstaden då. Jag har bott i Sverige ca 5 år nu i Strömsund självklart.
Och jag spela fotboll också här i Strömsund, fast min favorit lag är Real Madrid.

Det var allt om mig!

1 kommentar:

  1. Du har ju lärt dig svenska bra i fem år. Min modersmål är finska, vad är din modersmål? :)

    SvaraRadera