tisdag 5 januari 2016

Dikt om mig



Toini Seppälä heter jag,
och jag har i januari min födelsedag.
Nästa gång ska jag fylla tjugo år,
hoppas att jag inte har grått hår.
Hittills är jag blond,
vanligen trevlig, inte ond.
Min mamma och pappa bor i ett stort hus.
Ibland bor där också någon mus.
Det huset står mitt i en härlig trädgård 
och länge sen har vi lekt på planen av den.
Nu studerar min stora syster i staden Åbo
och i januari börjar min lille bror armen.
Vänner är viktiga för mig utöver mina syskon
men farmor är mitt favoritperson.
Jag spelar violin och när jag hinner gillar jag att läsa.
Jag tycker också om att köra bil och älskar att resa.
I framtiden vill jag studera arkitektur.
Jag börjar det nästa höst, om jag har tur.
Nå, det är nu litet om mig.
Hoppas att jag kan höra något om dig?

1 kommentar:

  1. Din dikt är mycket trevlig. Jag tycker att det är mycket kul att någon tycker om att köra bil. Var reste du i 2015? Jag hoppas att du ska höra om oss snart! :)

    SvaraRadera