tisdag 15 december 2015

Presentation om mig


Hej!

Jag heter Anna. Jag har gjort ett kollage om mig själv, där jag berättar om vad jag tycker om olika saker. Jag tog bilder på kollaget för att det är så stort.




Det här är hela kollaget och sen har jag närmare bilder om texter.




 "Musik är viktigt för mig. Jag lyssnar på klassisk musik, gospel och lovsånger. Särskilt tycker jag om violinmusik, men själv spelar jag inte något instrument. Oftast lyssnar jag på musik på tåg- och bussresor, ibland också hemma."




 "Jag älskar också mycket natur och djur. Det är kul att ha fyra årstider, fast vintern är mörk och kall. Jag tycker mest om sommar och jultid (från slutet av november till december). Jag gillar också sjöar och hav, eftersom det är så vackert där."




 "Jag gillar att titta på kartor, eftersom det är intressant att se var olika platser finns."

"Jag kommer från Helsingfors, som är i södra Finland. Jag tycker om att resa i Finland och utomlands. Det är intressant att se på olika platser och sevärdheter. Jag har varit i Finland till exempel i Virdois, i Åbo och i Tammerfors. Utomlands har jag varit i bland annat Spanien, Israel och Storbritannien."




"VÄNNER <3
bl.a. i huvudstadsregionen och i Tammerfors"




"Jag studerar på Västra Nylands folkhögskola (VNF) i Karis. Jag är på Språk och turism (SPT)-linjen. Det har varit jättetrevligt och jag har fått nya kompisar där. Mitt modersmål är finska, men jag vill lära mig att tala flytande svenska."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar